آغاز اجتماع مردمی حمایت از «طرح نور فراجا» در مشهد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) روایت مدیرعامل قطار شهری مشهد از سختی‌های ساخت خطوط مترو | ۴ هزار نفر ۲۴ ساعته در اعماق زمین پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد گذری بر تاریخ انتشار نخستین نشریه‌های طنز در مشهد| تلخ و شیرین فکاهی نامه‌ها در ارض اقدس ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند انسجام ترافیکی در جنوب شهر مشهد رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب
سرخط خبرها

پای انقلاب ایستاده‌ایم | حضور گسترده مردم مشهد در راهپیمایی ۲۲ بهمن

  • کد خبر: ۹۸۸۷۱
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
پای انقلاب ایستاده‌ایم | حضور گسترده مردم مشهد در راهپیمایی ۲۲ بهمن
مردم مشهد با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ بر وفاداری به آرمان‌های انقلاب اسلامی تأکید کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ آغاز چهل وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، همانند جای جای ایران زمین، با حضور یکپارچه و شکوهمند مردم مشهد همراه بود و مشهدی‌ها در ایامی که جولان دوباره کووید ۱۹ کشور را فراگرفته است، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور در راهپیمایی خودرویی، نشان دادند که همچنان با ادراک و بینشی انقلابی، پای آرمان‌های بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ایستاده اند و حافظ انقلابی هستند که برای خلق و حفظ آن، جوانان زیادی از خود گذشتند.

شرکت کنندگان برای شرکت در این مراسم از نخستین ساعات صبح دیروز در میدان ۱۵ خرداد حاضر شده بودند تا در حرکتی مردمی به سمت میدان بیت المقدس حرکت کنند. بیشتر خودرو‌ها به پرچم سه رنگ کشورمان مزین شده بود. بلندگو‌های متحرک و ثابت در مسیر، با پخش سرود‌هایی که یادآور پیروزی انقلاب اسلامی بود، به جریان راهپیمایی مردمی شور بیشتری می‌بخشید.

دسته‌های موتورسواران نیز پرچم‌های بزرگ تری به دست داشتند و در مسیری منظم حرکت می‌کردند. روی تعدادی از دیوار‌های مسیر و خودرو‌های حاضر در راهپیمایی، شعار‌هایی مانند «۲۲بهمن ماه، تجدیدبیعت ماست»، «نصر من ا... و فتح قریب»، «مرگ بر آمریکای مردم فریب»، «ا... اکبر، خامنه‌ای رهبر»، «لا‌اله الا ا...، آمریکا عدوا...» و «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» نصب شده بود.

«مرگ بر اسرائیل»، «ما ملت دلاوریم، پیرو امر رهبریم» و «هیهات من الذله شعار نهضت ماست»، از دیگر شعار‌هایی بود که پلاکارد‌های حاوی آن در دو طرف مسیر راهپیمایی به چشم می‌خورد. حضور پرشور نوجوانان و جوانانی که سن وسالشان به سال پیروزی انقلاب اسلامی نمی‌رسید نیز نشان از پیوند نسل‌های انقلابی و نسل‌های پس از انقلاب اسلامی برای وفاداری و ایستادگی در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی داشت.

تجدید میثاق دوباره مردم با انقلاب اسلامی

در کنار مردمی که با حضور گسترده به مراسم دیروز رنگ وبوی دیگری بخشیده بودند، مسئولان نیز حضور پررنگی در این مراسم داشتند. یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، سیدعبدا... ارجائی شهردار مشهد، محسن داوری فرماندار مشهد، امیرسرتیپ ستاد رضا آذریان فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق کشور و برخی دیگر از مسئولان در این مراسم حضور داشتند.

سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد، در حاشیه این مراسم ضمن قدردانی از خیل علاقه‌مندان به ایران و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: باوجود همه محدودیت‌های کرونایی، بار دیگر اقشار جامعه با حضور در این راهپیمایی خودرویی با امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی تجدیدمیثاق کردند.

از مجاوران بارگاه امام هشتم شیعیان به دلیل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تشکر می‌کنم. مالک رحمتی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: حضور پرشور مردم در این حماسه ملی نشان دهنده اتحاد و انسجام ملی است. باوجود برخی کمبود‌ها و مشکلاتی که در جامعه حاکم است، مردم ایران همیشه پای ثابت انقلاب اسلامی بوده اند و حماسه‌های بزرگ آفریده اند.

محسن داوری سرپرست فرمانداری مشهد نیز با صدور پیامی از حضور گسترده مردم شریف شهرستان مشهد مقدس در راهپیمایی نمادین خودرویی، موتوری یوم ا... ۲۲ بهمن تقدیر کرد و گفت: مردم شریف و همیشه در صحنه شهرستان مشهد بار دیگر افتخار آفرینی کردند و عشق و ارادت خود به آرمان‌های بلند امام راحل و تجدید بیعت با رهبری به نمایش گذاشتند.

در روز‌های پیش از آغاز حماسه راهپیمایی مردمی ۲۲ بهمن، حجت الاسلام‌‎احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، شورای اسلامی شهر مشهد و برخی نهاد‌ها و دستگاه‌های دیگر نیز با صدور پیام‌های جداگانه از مردم برای شرکت در این حضور حماسی دعوت کرده بودند.

آماده باش همه جانبه مدیریت شهری

برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم، مدیریت شهری نیز تمام عیار پای کار برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن بود. در این راستا پنجاه آتش نشان نجاتگر همراه خودرو تخصصی، تجهیزات سبک و سنگین آتش نشانی و موتورسیکلت سیار اطفای حریق در مسیر برگزاری رژه موتوری و خودرویی روز ۲۲بهمن حضور داشتند.

ضمن اینکه گشت‌های سیار موتوری و خودرویی نیز در طول مسیر مراسم و معابر منتهی به آن، در خیابان امام رضا (ع)، میدان ۱۵ خرداد، میدان بسیج، چهارراه دانش، میدان بیت المقدس، باب الجواد (ع)، میدان طبرسی، باب الرضا (ع)، چهارراه شهدا و ورودی پنجراه و چهارراه خسروی فعال شده بود.

پیش از این و در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نورافشانی ویژه در شانزده نقطه از مشهد انجام شد.

ضمن اینکه پس از مراسم راهپیمایی خودرویی، خودرو‌های صوت در قالب کاروان شادی، برگزاری جشنواره‌های سرود و پخش نوای ا... اکبر در شهر به تردد پرداختند.

در این ایام اجرای بیش از ۳۰۰هزار متر ریسه بندی، استقرار ۱۵۰ استرابورد و ۷۰بیلبورد شهری برای اکران‌های موضوعی انقلاب اسلامی و همچنین بیش از ۷ هزار قطعه پرچم در شهر و هشت پرچم بزرگ مقیاس در ساختمان‌ها و پل‌های شهری نصب شده بود.

«جشنواره سرود‌های انقلابی» با اجرای زنده خیابانی توسط گروه‌های منتخب در سیزده نقطه شهر، اجرای برنامه «پاتوق‌های سرود انقلاب» در پانزده نقطه شهری توسط هنرمندان و برنامه «شب‌های هنر انقلاب» نیز دیروز در گوشه وکنار شهر برگزار شد.

دیروز و پس از راهپیمایی خودرویی، ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در خطوط منتهی به حرم مطهر رضوی به صورت رایگان به نمازگزاران خدمات رسانی کردند. برای برگزاری این مراسم بیش از چهارصد نیروی خدمات شهری با بیش از پنجاه دستگاه انواع خودرو خدماتی به صورت آماده باش در مسیر برگزاری مراسم حضور داشتند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->